PARTICULARS AND ELEMENTS OF BRAND

Authors

  • Dejan Dasic Академија за пословну економију, Чачак Author

Keywords:

етика, бренд, брендирање, диференцирање, изградња бренда, међузависност

Abstract

It is possible today to brand almost all: product, service, nation, certain geografic location, person, ideas, where certain interdependence between particular ways of branding is mentioned, and it takes many years, sometimes even decades, for one brand to become icon. Today almost all companies are faced with tendency towards marketing supply based on complex solutions bringing particular ethical dilemas. As the brand is reflecting in everything what companies do, holistic approach to the branding requires strategic perspectives.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Brenkert, Dž. Dž. (2011), Marketinška etika. Beograd: Službeni glasnik.

Bedberi S., (2009), Novi svet Brendova-8 principa da postignete brend liderstvo u 21. veku. Beograd:Massmedia International,

Vranešević, T. (2007), Upravljanje markama (Brand Management). Zagreb: accent.

Veljković, S. (2010), Brend menadžment - u savremenim tržišnim uslovima. Beograd: Ekonomski Fakultet Beograd.

Gobe M. (2006), Emocionalno brendiranje – nova paradigma povezivanja brendoav sa ljudima: Beograd:Mass Media International.

Дашић, Д. (2005), „Електрични аутомобил” , Статус Р, Јагодина,бр. 16, 15-18

Dašić D. (2012), „Dependence between quality and perception of the products“ u: Zbornik radova, Univerzitet „Union“, MeĎunarodna Naučna konferencija Menadžment 2012, Мladenovac, 152-157 http://www.meste.org/konf/Arhiva/Man_2012/pdf/RADOVI/Dasic.pdf

Дашић, Д. (2013а) Брендирање држава и нација, Култура, бр 139,396- 415, DOI 10.5937/kultura1339396D

Дашић Д. (2013в) „Кобрендирање компанија и спортиста–синергија успеха“ у: Зборник радова, „Менаџмент у спорту“, Факултет за Менаџмент у спорту, Алфа универзитет, Београд, 79-88

Дашић Д. (2014а), „Ребрендирање војске Србије“, Војно дело, јесен 3/2014, 197-207 DOI: 10.5937/vojdelo1403197D

Dašić, D., Radosavljević, N. (2014), „Brendiranje ideja u funkciji ekonomskog prosperiteta“, (Z. Čekerevac, Ed.) FBIM Transactions, 2мастер)(2), 89-101. doi:10.12709/fbim.02.02.02.09

Дашић Д (2014б) „Точак као симбол и заштитни знак“, Лесковачки зборник, 54, 321-332

Дашић, Д. (2014в), „Етички аспекти елемената бренд микса“, Култура полиса, год. XI бр. 25,163-180

Dašić, D. (2016), The value of the brand u : Zbornik radova (Predrag Dasic, ed) EmoNT 2016-6 th International Conference „Economics and Managenent-based on new tehnilogies“, 16-19 June 2016, Vrnjačka Banja, Serbia.

Inić, B. (2003), Menagement 12, Zemun: Fakultet za trgovinu i bankarstvo Univerziteta “Braća Karić“.

Kotler, F.; Trias De Bes, F., (2005), Lateralni Marketing-tehnike za iznalaženje novih ideja, Adižes, Novi Sad.

Качар Д. М., (2010), Међународно позиционирање бренда кроз медијску промоцију, докторска дисертација, Економски факултет Крагујевац

Kotler, F.; Valdemar, Ferč (2007), B2B Brend Menadžment.Novi Sad: Asse.

Kevin Lejn, Keler (2008), Slučajevi najbolje prakse u brendiranju-lekcije od najačih svetskih brendova, Mass Media, prvo izdanje, Beograd.

Lindstrom, M. (2007), BRAND sense-gradjenje moćnih brendova pomoću čula dodira, ukusa, mirisa, vida i sluha, Mass Media International, Beograd.

Olinf, V. (2004), O Brendu. Beograd:Profile.

Ракита Б. Митровић И., (2007) Бренд менаџмент, Савремена администрација, Београд.

Senić, R. (2000) Marketing Menadžment. Kragujevac: Prizma.

Цицварић, С. (2006) Бренд креирање, позиционирање и одржавање. Београд, Задужбина Андрејевић,

Downloads

Published

2016-12-31

How to Cite